Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Διακήρυξη της Νέας Ελληνικής Παλιγγενεσίας



Φίλες/Φίλοι,

Έχω ευχάριστα νέα, αλλά όχι για βιαστικούς, ούτε για οργίλους : Η Νέα Ελληνική Παλιγγενεσία χαράζει. Όπως, άλλωστε, έγραφα στο άρθρο «Πού πηγαίνει την Ελλάδα ο πολιτικός κόσμος;» (ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ φ.1516/13.10.16), «Η Ελληνική Αναγέννηση εξελίσσεται. Αργά αλλά σταθερά.»
Κρίνω, πλέον, κ-α-ι από τις αντιδράσεις στο άρθρο. Και έχω όχι απλώς δικαίωμα αλλά καθήκον να καταθέσω δημοσίως την εικόνα που – προφανώς – δεν μπορεί να έχει κανένας άλλος. Η συγκίνηση γνωστών και φίλων, προσωπικών και διαδικτυακών, ξένων μεταξύ τους, ήταν έκδηλη. Χαρακτηριστικά, επιστήθιος φίλος, της «γενιάς που γνώρισε τον Πόλεμο» (Φ.τ.Κ. φ.1415/9.11.14), μου είπε κατάματα : «Μου χρωστάς είκοσι δάκρυα».

Παρ’ όλα αυτά, η διάχυτη συγκίνηση δ-ε-ν είναι το βασικό στοιχείο αποδοχής των πρωτάκουστων θέσεων του άρθρου. Το βασικό είναι η γενική συμφωνία «Ναι, αυτό ακριβώς συμβαίνει». Όπως και «Ναι, αυτό συμβαίνει κατά βάθος». Κάποιοι, μάλιστα, διέκριναν και την ακρογωνιαία ελληνική παιδαγωγική αντίληψη, που είναι ταυτόχρονα και χριστιανική. Κοινή στις δύο Πηγές του Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού : τα Ομηρικά Έπη και το Ευαγγέλιο.
Αισθάνομαι, λοιπόν, ακόμη πιο σίγουρος, υπογράφοντας την θέση-πρόβλεψη : «Όλα δείχνουν ότι όχι απλώς τελικά θα αντέξουμε και θα αλλάξουμε ελληνοπρεπώς, αλλά θα λύσουμε και τα αδιέξοδα των δυτικών κοινωνιών. Η ελληνική κοινωνία (…) δείχνει ότι έχει τις δυνάμεις να απαντήσει πειστικά στην κρίσιμη ερώτηση του σύγχρονου κόσμου : Τι είναι άνθρωπος ;»

Δεν τολμώ να προβλέψω αυτή την απάντηση. Αλλά μπορώ να προβλέψω ότι δεν θα είναι λόγια. Θα είναι πράξεις, ήδη διαφαινόμενες. Μαζί, άμυνα ήρεμης ισχύος, απέναντι στις – εξ οικείων και δυσμών – εργώδεις βαρβαρότητες και τους εντεινόμενους προκλητικούς πιθηκισμούς.
Συμπληρώνω στο ΠΩΣ : «Η ελληνική κοινωνία, έξω από οργανώσεις και συστήματα, και προσπερνώντας τους μακαρίως καθεύδοντες πανεπιστημιακούς» θα επαναλάβει το Έπος του δημοτικού μας τραγουδιού. Πολύ απλά, η τελική απάντησή μας θα είναι ό,τι επικρατήσει «από στόμα σε στόμα», ή έστω από οθόνη σε οθόνη. Ως αποτελεσματική λύση – το κυριότερο. Διαδικασία φυσικής επιλογής, σε συνθήκες παγετώνων. Άτεγκτη.

Φίλες/Φίλοι,

Στα πλαίσια αυτά, απευθυνόμενος πάντα στην κρίση όσων με τιμούν με την προσοχή τους, προτείνω την εξής ερμηνευτική άποψη : Ο Έλληνας Πολίτης τηρεί εκουσίως τους νόμους που θεωρεί φυσικούς και αποτελεσματικούς, ώστε να ανταποκρίνονται στο έμφυτο και κοινό περί δικαίου αίσθημα. Αντιθέτως, εξαναγκαζόμενος να τηρεί συμβατικούς και ακατάλληλους – για την ελληνική πραγματικότητα – νόμους, γρήγορα προεξοφλεί την γενική παραβίασή τους και απειθαρχεί, καταλήγοντας σε ανυπακοή απέναντι ακόμη και σε αυτονόητους κανόνες ζωής.
Αυτό είναι το αξίωμα-πυλώνας της νέας «Θεωρίας της Μοναδικής Φυσιογνωμίας του Έλληνα Πολίτη», την οποία ήδη διαμορφώνω και προεκτείνω. Εξηγεί συμπεριφορές, χωρίς να τις δικαιολογεί. Και διαψεύδει γνωστές θεωρίες όπως της «Ψωροκώσταινας», του «θνήσκοντος εθναρίου» και της «προσαρμογής» σε δυτικά πρότυπα. Ευρύτερη θεωρία, θα στηρίξει επιστημονικά την συνολική Πολιτική Πρόταση «Έλληνες ξανά.», καθιστώντας την πιο κατανοητή γενικά, αλλά και συμβατή για καλοπροαίρετους επιστήμονες.

Πρόκειται για πακέτο προτάσεων (Turn key solution), πρωτοποριακών και δημιουργικών, που περιλαμβάνει :
Πρώτον, Πολιτική Μεταρρύθμιση σε Αριστοδημοκρατία. Νέο πολίτευμα, μεικτό, που συνδυάζει ιδανικά την πολυφωνία με την αριστεία. Αξιοκρατικό.
Δεύτερον, Φορολογική Μεταρρύθμιση. Πρωτοποριακό φορολογικό σύστημα, απλούστατο και δίκαιο, που εξυγιαίνει τον ανταγωνισμό και απελευθερώνει το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο.
Τρίτον, εκ βάθρων επανασχεδιασμό του Ελληνικού Κράτους. Προδιαγράφω: «Λιτό και αποτελεσματικό κράτος, διακριτικό ρυθμιστή της κοινωνικής ευημερίας». Υπόδειγμα παγκοσμίως. Ελληνικών αντιλήψεων. Ευφυές.
Τέταρτον, επιστροφή στην Αμφικτιονία. Σχεδιάζω Τοπική Αυτοδιοίκηση σε αριστοδημοκρατικά πλαίσια. Όχι μόνον απολύτως αυτοτελή, οικονομικά και διοικητικά, αλλά και με σημαίνοντα λόγο στην Εθνική Πολιτική.
Πρόκειται σαφώς για κοσμογονικές αλλαγές. Φαίνονται απίστευτες, αλλά ήδη κυοφορούνται «από τα κάτω». Με τη μέθοδο των διαδοχικών κερδοφόρων βημάτων.

Η πρόταση, ταυτόχρονα, θέτει δύο ευρύτερα ζητήματα.
Αφ’ ενός, μεταφορά της προσοχής μας από το ΠΟΙΟΣ στο ΤΙ. Να ξεχωρίσουμε – εν όλίγοις – όσοι σκεπτόμαστε τις επερχόμενες γενεές, από αυτούς που σκέπτονται «καρέκλες» ή/και εκτονώσεις.
Αφ’ ετέρου, η προτεινόμενη «Γενική Θεωρία της Ελληνικής Αναγεννήσεως», συνιστά και μείζονα καινοτομία στις ανθρωπιστικές επιστήμες, τόσο επί της μεθόδου όσο και επί της ουσίας. Πρόκειται – δυνητικά – για επιστημονική επανάσταση.

Φίλη/Φίλε,
Διακηρύσσω δημοσίως, και μετά λόγου γνώσεως, την χαραυγή της Νέας Ελληνικής Παλιγγενεσίας, σε πρωτάκουστη μορφή. Και σε καλώ να σχηματίσεις άποψη. Αν και οι περιστάσεις παραμένουν δυσχερείς, θα είναι χρήσιμο να διατυπώσεις ευθέως και την τυχόν εύλογη διαφωνία σου. Πόσο μάλλον, θετικές υποδείξεις.
Αν συμφωνείς, έστω σε αδρές γραμμές, μπορείς να γίνεις κι εσύ συμμέτοχος – αν δεν είσαι κιόλας – με το «λιθαράκι» σου. Εκατοντάδες – μπορεί και χιλιάδες – φίλοι έχουν ήδη συμβάλει στην εξέλιξη αυτών των ιδεών. Τώρα είναι η ώρα για πιο συστηματική συνεργασία. Ιδίως επιστημονική.
Ούτως ή άλλως, εκ των πραγμάτων, καλείσαι να αποδείξεις ότι είσαι – κατά την ως άνω έννοια – Έλληνας Πολίτης. Ενεργώντας, δηλαδή, εκουσίως. «Χωνεύοντας» σταδιακά, κατά τον εσωτερικό ρυθμό σου, την στοιχειοθετούμενη μεν αλλά ασύλληπτα αισιόδοξη προοπτική. Την κομψή επανάσταση.

Καλή αντάμωση !

Κόρινθος 29 Οκτωβρίου 2016
Κώστας Τζαναβάρας
ελεύθερος σκοπευτής πολιτικός

E

 

14 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Κώστα, εύχομαι εκ βάθους καρδίας να είναι τα πράγματα όπως τα αναφέρεις. Όμως τέτοια πράγματα για να γίνουν χρειάζεται ενότητα και προπαντός μια συνεκτική ουσία που όλοι θα συμφωνούν σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Οι αρχαίοι πρόγονοι έχουν αναπτύξει τη συνεκτική αυτή ουσία και την έχουν μονολεκτικά ονομάσει "ΠΑΙΔΕΙΑ" και λίγο πιο λιανά: Εσωτερική ισορροπία (προσπάθεια ώστε, η λογική να ισορροπεί την επιθυμία και το θυμό) και στόχευση προς την Αριστοτελική μεσότητα της αρετής. Όλα όσα προτείνεις εμπεριέχονται σε αυτή τη συνεκτική ουσία καθώς και πολλά άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Γιάννη, ευχαριστώ για τις ευχές σου και το σχόλιο.
    Φυσικά συμφωνώ με την υπόδειξή σου, σχετικά με την ΠΑΙΔΕΙΑ και τον πρωταρχικό ρόλο της. Γι αυτό, άλλωστε, και η αναφορά μου στην "ακρογωνιαία παιδαγωγική αντίληψη".
    Είναι ένα θέμα που δεν έχω παρουσιάσει ακόμη. Το έχω εισάγει, όμως, ήδη από το 2012, με το βιβλίο "Με τα μάτια ενός πατέρα". Και το έχω εντοπίσει και στον Όμηρο, με το βιβλίο μου "ΟΔΟΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ" (Μαρτ. 2016). Κυκλοφορούν και τα δύο ελεύθερα στο διαδίκτυο.
    Συνεκτική ουσία, πάντως, σε αυτή την φάση, θεωρώ μία θεωρία σαν την "Γενική Θεωρία της Ελληνικής Αναγεννήσεως". Είμαι σίγουρος ότι θα βρεις χρόνο και ενδιαφέρον να συμβάλεις στην διαμόρφωσή της.
    Σύντομα, θα δημοσιοποιήσω τις σκέψεις μου για την Μεθοδολογία των Ανθρωπιστικών Επιστημών που αναφέρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κώστα, κι εγώ με τη σειρά μου σε συγχαίρω για την πρωτοβουλία σου, και προπαντός για το κουράγιο και την ακατάβλητη αισιοδοξία σου να διακρίνεις ελπίδα για τη γέννηση ενός καινούριου και ελπιδοφόρου φορέα μέσα σε όλο αυτό το ζόφο των ημερών που ζούμε, και που απλώνεται σε όλη την κοινωνική διαστρωμάτωση. Συμφωνώ κι εγώ, ότι για να γίνει ουσιαστική αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει πρώτα από την Παιδεία, να δοθεί εκεί το μεγάλο βάρος της όλης προσπάθειας γιατί το ισχυρότερο όπλο για κάθε κράτος είναι η ποιότητα των πολιτών του. Εν αναμονή της συνέχειας λοιπόν κι εγώ, σου εύχομαι καλή δύναμη και καλή τύχη να΄χει η προσπάθειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύα σε ευχαριστώ για το σχόλιο, τα καλά σου λόγια και τις ευχές.
      Τολμώ να πω ότι η Νέα Ελληνική Παλιγγενεσία χαράζει όχι παρά τον ζόφο που λες αλλά εξ αιτίας του. Είναι βασικός λόγος, δηλαδή, και όχι αντένδειξη.
      Ως προς την άποψη "για να γίνει ουσιαστική αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει πρώτα από την Παιδεία", έχω πλήρη διαφωνία. Κυκλοφορεί από αιώνες, αλλά είναι ιστορικό λάθος. Πριν την Επανάσταση του ’21, η Παιδεία δ-ε-ν ελεγχόταν από τον αντίπαλο, όπως τώρα.
      Και την θεωρώ αυτή την άποψη υπεκφυγή και ανακολουθία.
      Ανακολουθία είναι γιατί η Παιδεία καθορίζεται από το Πολίτευμα. Δεν αλλάζει η Παιδεία το Πολίτευμα.
      Υπεκφυγή είναι γιατί παραπέμπει την αλλαγή στις ελληνικές καλένδες.
      Η αντιπρότασή μου βασίζεται και στην προφορική απάντηση του αξέχαστου Νίκου Καλογερόπουλου στην ερώτησή μου "Ποιά είναι τα απαιτούμενα προσόντα του ηγέτη της Ελλάδας ;".
      Απάντησε, κατά σειρά σπουδαιότητας : Παιδεία, Ήθος, Όραμα, Ικανότητες και Τύχη. Διαφώνησα μόνον στο 5ο, όπου βάζω την Ισχύ. Δηλαδή, για μένα, η Τύχη είναι μία περίπτωση για την απόκτηση της απαραίτητης Ισχύος - υπάρχουν κι άλλες.
      Άρα : για να γίνει ουσιαστική αλλαγή χρειάζεται Ηγέτης με Παιδεία.

      Διαγραφή
    2. Κωστα, καλημέρα! Με καλυψες με το τελευταίο σου σχολιο-απαντηση. Παιδεία... Δεν μπορουμε να περιμένουμε την αλλαγή παιδείας από αυτούς που κυβερνούν και μέχρι να βρεθεί ο σωστός ηγέτης, το ζήτημα που τίθεται είναι "Τί κάνουμε εμείς;" Δρουμε, λοιπόν, προς μία "θετική" πορεία και "αλλάζουμε αυτά που μπορούμε οι ίδιοι, ατομικά, αλλά και συλλογικά στο βαθμό που συνυπάρχουμε με άλλα άτομα των ίδιων αντιλήψεων, στόχων και οράματος! Το όραμα σου εξαιρετικό, δώσε ιδέες για το πώς θα μετατρέψουμε τον φιλοσοφικό διάλογο σε πράξη, για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα! Συνεχισε! Ευη Κόκκινου κι όχι Τασος Κελλαρης, όπως αναγράφεται...

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα Εύη - ευχαριστώ !
      Πολύ εύστοχο το ερώτημά σου "Τί κάνουμε εμείς;", σε συνδυασμό με την ατομική του καθενός μας ανέλιξη.

      Αυτό που χρειαζόμαστε πρώτα, πέρα από ευχολόγια, είναι ένα όπλο. Και για την ακρίβεια, ένα υπερόπλο.
      Πρόκειται για ένα καινοτόμο site που θα είναι ειδικά σχεδιασμένο για να κάνει πράξη τον αριστοδημοκρατικό διάλογο. Να μπορούμε δηλαδή να κάνουμε παραγωγικό διάλογο, αποτελεσματικό και σε υψηλές ταχύτητες.
      Για περισσότερα για την ιδέα, δες το άρθρο μου "Τι θα γινόταν αν αλλάζαμε αντίληψη για τον πολιτικό διάλογο;" [ http://www.analyst.gr/2014/06/23/10067/ ]

      Είναι μία απλή σχετικά κατασκευή, και πολύ μικρού - σχετικά με τη σημασία - κόστους. Με αυτό το εργαλείο, μπορούμε να κάνουμε και φιλοσοφικό διάλογο [αν και θαν τον έλεγα brain storming σχεδιασμού] αλλά και άμεσες συλλογικές δράσεις. Αλλιώς είμαστε "χάβρα".

      Μέχρι να βρεθεί τρόπος υλοποίησης, μπορώ να οργανώσω ειδικές σελίδες (pages) στο facebook. Αλλά θα χρειασθεί να ξεπεράσει ο πολύς κόσμος την συνήθεια να βλέπει και να μην δίνει καν σημεία ζωής. Θα χρειασθεί, δηλαδή, να γίνονται λίγο πιό συχνά σχόλια και κοινοποιήσεις.

      Διαγραφή
  4. Το ότι χρειάζεται ηγέτης με Παιδεία και όραμα Κώστα, δεν το αμφισβητώ.
    Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι ποιοι θα τον εκλέξουν στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα;
    Έχουμε το χειρότερο σύστημα Παιδείας,από την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις ανάμεσα στους δασκάλους-καθηγητές Μ.Ε. και Ανωτέρας.
    Πανεπιστήμια-αχούρια, βορά σε όλα τα αριστερά και αναρχικά γκρουπούσκουλα που τα΄χουν κάνει τσιφλίκι τους και δρουν ανενόχλητα τρομοκρατώντας φοιτητές και πρυτάνεις κατά διαστήματα, καίγοντας και σπάζοντας δημόσια περιουσία, τα πανεπιστήμιά μας είναι είτε ανύπαρκτα στις θέσεις της διεθνούς βαθμολόγησης είτε πολύ χαμηλά στην κλίμακα.
    Οι γονείς ξοδεύουμε μια περιουσία σε φροντιστήρια για να βρει μια θέση το παιδί μας στην ανώτερη εκπαίδευση, κάτι που σε καμιά άλλη χώρα του κόσμου δεν συμβαίνει.
    Δεν ξέρω γιατί δεν σου φαίνεται τόσο κεντρικό θέμα, δεδομένου ότι και εσύ είσαι άνθρωπος της Παιδείας και ξέρεις καλύτερα και "από μέσα" τα προβλήματά της, αλλά εγώ πιστεύω ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ριζική της αναμόρφωση, -με διακομματική συναίνεση-, αν θέλουμε κάποτε να αποκτήσουμε κράτος με σκεπτόμενους πολίτες, αντί για ευκόλως χειραγωγούμενους, όπως τους σημερινούς, που εξέλεξαν για πρωθυπουργό τους έναν άνθρωπο με ρητορικές ικανότητες και επικοινωνιακό ταλέντο μεν, αλλά με τόσα άλλα μειονεκτήματα που θεωρώ περιττό να τα αναφέρω γιατί τα ζούμε καθημερινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύα είναι κεντρικό θέμα η Παιδεία. Αναμφίβολα.

      Αυτό που διαφώνησα είναι στο να περιμένουμε να αλλάξει η Παιδεία, για να αλλάξουμε την Ελλάδα.
      Τα Πανεπιστήμιά μας - μου δίνεις την ευκαιρία να πω - δεν δοκιμάζονται ΜΟΝΟΝ από τα "αριστερά και αναρχικά γκρουπούσκουλα", που σωστά αναφέρεις. Δοκιμάζονται ΚΑΙ από τον πνευματικό εγκλωβισμό των "φρόνιμων" στα δόγματα του δυτικού πολιτισμού. Εγκλωβισμό των κατά τα άλλα "φιλελεύθερων" και "ανοικτόμυαλων" πανεπιστημιακών μας.

      Ίσως δεν σε έχω πείσει ότι σκοπεύω να προσπεράσουμε ορμητικά τα πανεπιστήμια και τις κοινωνίες που τώρα "βλέπουμε με το κυάλι".

      Διαγραφή
  5. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεφύγει κάποιος από το δίχτυ που έχει στήσει το σύστημα. Έτσι ο καθένας πρέπει να ασχολείται με τα κακώς κείμενα (αναρχία, ακαλαισθησία, προσηλυτισμό σε ηγεμονικές ιδεολογίες, κλπ.). Από το άλλο μέρος οι απατεώνες έχουν συγκεκριμένα ιδεολογικά όπλα που εύκολα αφοπλίζονται αν κάποιος γνωρίζει καλά ποια είναι αυτά τα όπλα. Ένα τέτοιο όπλο είναι ο μαϊμουδισμός που καλλιεργείται από τα ΜΜΕ και τις ΜΚΟ. Είναι εύκολο να πεις σε κάποιον ότι μαϊμουδίζει όταν κυκλοφορεί με παντελόνι που έχει τρύπα στο γόνατο, κάποιοι του το επέβαλλαν ή καλύτερα προγραμμάτισαν τη νόηση το να το δέχεται σαν αίσθηση του ωραίου. Το πιο σημαντικό όμως όπλο του συστήματος είναι η διατάραξη της εσωτερικής ισορροπίας του ατόμου ώστε να μην μπορεί να ισορροπήσει με τη λογική την επιθυμία και το θυμό. Οι απατεώνες γνωρίζουν καλά ότι καταστρέφοντας αυτή την ισορροπία, μετατρέπουν τον άνθρωπο σε υποτακτικό και δούλο. Είναι επίσης εύκολο να πείσεις τον καθένα, εφόσον συ ο ίδιος έχεις αρχές, ότι όταν τον εξαγριώνουν θα πρέπει αντί να θυμώνει και να θολώνει το μυαλό του να σκέπτεται λογικά για τις συνέπειες. Αν, π.χ., οι συγκεντρωθέντες στο Πολυτεχνείο το 1973 σκεπτόντουσαν ότι με την δικαιολογημένη εκδήλωση αυτή του θυμού τους θα σταματούσαν τη διαδικασία για ομαλή μετάβαση στη δημοκρατία κατά τα πρότυπα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, και ότι θα έφερναν μια χούντα γερακιών, που ήταν γνωστό ότι θα ερχόταν, και που έφερε την προδοσία και την τραγωδία στην Κύπρο, θα έλεγχαν το θυμό τους κατά της 7-χρονης τυραννίας και δεν θα γινόντουσαν ακούσια όργανα των απατεώνων. Είναι ακόμη εύκολο να πείσεις κάποιον ότι όταν του γιγαντώνουν την επιθυμία για κατανάλωση, αυτό θα χειροτερέψει την ποιότητα της ζωής του, γιατί θα εξαντλεί το χρόνο του και το μόχθο του να προμηθευτεί πράγματα που δεν χρειάζεται, ενώ άλλα που είναι απαραίτητα όπως να αφιερώνει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια του, θα τα παραμελεί. Είναι εύκολο να πείσεις κάποιον ότι αυτοί που κάνουν ατέρμονες συζητήσεις στα παράθυρα που οδηγούν στο πουθενά, ή που ρίχνει ο ένας την ευθύνη στον άλλο, ουσιαστικά σε κοροϊδεύουν και αχρηστεύουν τη λογική σου. Είναι εύκολο μα πείσεις κάποιον ότι οι απατεώνες είναι εκείνοι που πηγαίνουν στα άκρα μακριά από την Αριστοτελική μεσότητα. Η πιο ακραία περίπτωση αυτή τη στιγμή που καθορίζει την τύχη ολόκληρου του πλανήτη είναι ότι το 0.7% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει στην κατοχή του το 45% του παγκόσμιου πλούτου και ότι το 75% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει στην κατοχή του το 3% του παγκόσμιου πλούτου. Οπότε μια χούφτα απατεώνων ουσιαστικά κυβερνούν τον κόσμο και φροντίζουν να μένει ο κόσμος αυτός απαίδευτος για να είναι υποτακτικός και δούλος. Αν λοιπόν, υπό αυτήν την έννοια, η παιδεία δεν είναι προτεραιότητα για την παλιγγενεσία, τότε υποπίπτει κανείς το ίδιο λάθος που έκανε η φιλική εταιρεία που παρέλειψε να ορκίσει τους φιλικούς για τη διάδοχη κατάσταση ώστε να αποφευχθεί ο εμφύλιος και μάλιστα τέτοια διάδοχη κατάσταση είχε ετοιμάσει ο Ρήγας ο Φεραίος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιάννη, ειλικρινά δεν ξέρω τί σε κάνει να πιστεύεις ότι διαφωνούμε. Ή, έστω, ότι διαφωνώ με την τοποθέτησή σου.
    Σκέπτομαι ότι μάλλον θα πρέπει να διευκρινίσω ότι μιλάω για ΧΡΟΝΙΚΗ προτεραιότητα. Δηλαδή βλέπω διαφορετικά το ΠΩΣ θα καταφέρουμε να φτιάξουμε την ΠΑΙΔΕΙΑ μας.

    Να στο πω κι αλλιώς : Ο αείμνηστος κοινός μας φίλος Νίκος Καλογερόπουλος έχει γράψει ένα βιβλίο που απαντά ακριβώς σε αυτό που ζητάς, την άμυνα απέναντι στην πλύση εγκεφάλου. Τίτλος : "ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ - ΜΕΣΟΝ ΒΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΛΑΩΝ". Είναι βέβαιο ότι η ΠΑΙΔΕΙΑ μας θα ήταν αλλιώς, αν το βιβλίο αυτό διδασκόταν – όπως είχε προτείνει ο Νίκος – στο Λύκειο ή/και το Πανεπιστήμιο.
    Πιστεύεις ότι είναι δυνατόν να επιτρέψει κάτι τέτοιο το Υπουργείο Παιδείας ; Κι αν ναι, δεν θα το κάνει πονηρά αγγαρεία ;

    Συνεπώς, συμφωνούμε απόλυτα στο ΤΙ θέλουμε - να είσαι σίγουρος. Αλλά βλέπουμε αλλιώς το ΠΩΣ θα επιτευχθεί, όπως και το ΠΟΤΕ θα πρέπει να τα έχουμε καταφέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η προτεραιότητα είναι αυτό ακριβώς που κάνει τη διαφορά. Η προτεραιότητα για οποιαδήποτε θετική ενέργεια πρέπει να ξεκινά από τον άνθρωπο και την προσπάθεια του να διατηρήσει την εσωτερική του ισορροπία και στη συνέχεια να υπερασπίσει την ισορροπία των άλλων από τις κατάφωρες επιθέσεις που δέχονται. Τότε και μόνον τότε αφοπλίζει την προπαγάνδα των απατεώνων. Με τον αείμνηστο Καλόη είχα ουσιαστικές διαφωνίες πάνω σε αυτό το θέμα και στο θέμα της διχόνοιας που υποστήριζε ότι ήταν Ελληνικό φαινόμενο, ενώ είναι ανθρώπινο φαινόμενο. Η ίδια η φύση διαμορφώνει τις υγιείς οντότητες πάνω στην ισορροπία, η δικαιοσύνη το ίδιο. Δεν μπορείς λοιπόν αυτό το πράγμα να το βάλεις στην άκρη για αργότερα, πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης. Το πρόβλημα είναι ότι η προπαγάνδα του συστήματος το έχει βάλει στην άκρη και έχει περιθωριοποιήσει την αρετή και οι άνθρωποι αισθάνονται άβολα όταν επιχειρήσει κάποιος να τους δώσει προτεραιότητα. Αντί της αρετής, αν προσέξει κανείς, το σύστημα προωθεί την αγάπη, η οποία όμως για να είναι αρετή δεν πρέπει να είναι ούτε έλλειψη ούτε υπερβολή. Οι απατεώνες έτσι καλύπτουν την υπερβολική τους αγάπη στο χρήμα και το έχουν κάνει θεό για τους υποτακτικούς δούλους. Χρειάζονται λίγα και ξεκάθαρα λόγια και η ομάδα μπορεί να τα διαμορφώσει με μια καλύτερη έκφραση πάνω στις βάσεις που προτείνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εξακολουθείς, κατά την γνώμη μου, να μην ασχολείσαι ούτε με το ΠΩΣ ούτε με το ΠΟΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ΠΩΣ είναι να διαμορφωθούν και ενσωματωθούν κατάλληλα τα βασικά συστατικά που προτείνω, το ΠΟΤΕ, εδώ και τώρα για να γίνει μια σωστή εκκίνηση.

      Διαγραφή
    2. Μισό λεπτό Γιάννη, μήπως δεν καταλαβαινόμαστε.
      Αν εννοείς να ενσωματωθούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, δεν το βλέπω να γίνεται.
      Αν εννοείς να ενσωματωθούν στην συμπεριφορά μας, είναι ακριβώς αυτό που γίνεται σήμερα στην χώρα μας, και εγώ το ονομάζω "Νέα Ελληνική Παλιγγενεσία".
      Σε αυτή την περίπτωση, θα σου πρότεινα να γράψεις ένα άρθρο σχετικό, να το αναρτήσω. Δεν είναι απαραίτητο, μάλιστα, ούτε να απαντήσεις στο δικό μου, ούτε να υιοθετήσεις τον όρο. Αν και κάτι τέτοιο θα ήταν ευχής έργο.

      Διαγραφή