Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Η πολιτική σημασία του ορθολογισμού σήμερα



ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Ο ορθολογισμός δεν ήταν ποτέ και πολύ στη μόδα στη Νεώτερη Ιστορία της Χώρα μας.
Κάπως έτσι δεν είναι και τόσο σαφές το τι είναι ορθολογισμός. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι θεωρούμε ορθολογικό αυτό που απλώς είναι η δική μας άποψη. «Η καμήλα βλέπει μόνο την καμπούρα της άλλης καμήλας» - λένε.
Σπεύδω να δηλώσω ότι προσωπικά εκτιμώ ιδιαιτέρως αυτούς που μου απαντούν ελεύθερα σε ερωτήσεις του στυλ «Τι γνώμη έχεις για  … ;». Ακόμη περισσότερο, αυτούς που παίρνουν την πρωτοβουλία για υποδείξεις. Δεν είναι βέβαιο ότι θα αλλάξω γνώμη, αλλά δεν αγνοώ απολύτως κανέναν.
Σε αυτά τα πλαίσια, μία ολόκληρη αρμάδα fb-φιλενάδων ξέρουν καλά ότι θέλω να μου λένε αυτό που πιστεύουν – ό,τι και αν είναι. Αυτή η αρμάδα, ασύντακτη για την ώρα, αλλά ήδη ενεργή, πρόκειται να κάνει την επιβλητική εμφάνισή της σύντομα. Χαλαρά.
Απευθυνόμενος κυρίως σε αυτές τις «Κυρίες με το κάπα κεφαλαίο και bold» – όπως συνηθίζω να λέω – θα παραθέσω επιχειρήματα και μόνον. Ανοίγοντας τη συζήτηση επί καιρίων θεμάτων της σημερινής πραγματικότητας. Θα τα συμπληρώσω απλώς με θεωρία. Γνωσιολογία, κλάδος της Επιστήμης της Φιλοσοφίας, όπως μου τη μεταλαμπάδευσε ο συμπολίτης μου Κορίνθιος Νίκος Καλογερόπουλος.
Στόχος του άρθρου είναι η ιδεολογική προετοιμασία της επόμενης πράξης της «Επιχείρησης ΑΣΤΡΑΠΗ» που αρχίζει να γίνεται ορατή και σε αμύητους. Και αυτή η επόμενη κίνηση κατευθύνεται σε ένα φορέα που με ξέρει καλά. Η ιστορική ALPHABANK θα κληθεί, όχι τόσο να αποδείξει και με αποφάσεις την εκτίμησή της στο πρόσωπό μου και τον αγώνα μου, όσο να σταθμίσει το συμφέρον της.

Ευχαριστίες
Ο αειθαλής Νίκος Καλογερόπουλος, οικονομολόγος-συγγραφέας, διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Γενεύης, με τιμά με το δικαίωμα να του απευθύνομαι στον ενικό. Ως «δάσκαλος της αλήθειας», όπως επιγράφεται ένα υπέροχο ποίημά του.
Και – επί του προκειμένου – είναι εύγλωττο το από Σεπτεμβρίου ’13 κείμενο «Ο Νίκος Καλογερόπουλος ως θεωρητικός της Ελληνικής Αναγέννησης», όπου σταχυολογώ καίρια αποσπάσματα από 10 βιβλία του, χρονολογούμενα από τον προηγούμενο αιώνα.
Από πλευράς μου, έχω επιτυχώς φροντίσει να σφυγμομετρήσω με τρόπο την αντίδρασή του στο γνωστό : «Άσχημα ανταμείβει τον δάσκαλό του, όποιος παραμένει για πάντα μαθητής».

Ολόκληρο το άρθρο :

Η πολιτική σημασία του ορθολογισμού σήμερα


Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου